Retouren

Hulp nodig? Neem contact op met onze klantenservice.

Gratis retourzending

Als je niet geheel tevreden bent met je aankoop, kun je het artikel binnen 30 dagen na aankoop retourneren. Geretourneerde artikelen moeten nieuw zijn en worden teruggezonden in de staat waarin jij ze hebt ontvangen. New Balance behoudt zich het recht voor om gedragen of beschadigde artikelen te weigeren. Helaas kunnen we geen retourzendingen accepteren voor schoenen die op bestelling voor jou zijn gemaakt.

Instructies Voor De Gratis Retourzending
 

Je hebt 30 dagen de tijd om je bestelling volledig GRATIS te retourneren.

  • Verpak de artikelen in de originele verpakking zodat de inhoud beschermd blijft. De artikelen mogen niet gedragen zijn (gedragen artikelen worden niet terugbetaald). Artikelen die in afzonderlijke pakketten zijn geleverd, moeten afzonderlijk worden geretourneerd.
  • Plaats het vooraf betaalde UPS-label op het pakket. Voor bestellingen die in meerdere pakketten zijn geleverd, moet je het bij elk pakket meegeleverde label gebruiken. Noteer het trackingnummer van de retourzending om jouw retourzending te kunnen volgen op www.ups.com. Als het label voor de retourzending ontbreekt, neem dan contact met ons op en geef je bestelgegevens door. We sturen je dan via e-mail een nieuw label.
  • Geef het pakket binnen 30 dagen na ontvangst af bij de dichtstbijzijnde UPS-locatie (te vinden via het tabblad ‘Locaties’ op www.ups.com) of plan bij UPS een afhaling in.
  • De verwerking van de retourzending neemt 5-10 werkdagen in beslag nadat we je pakket hebben ontvangen.

Langer gewacht dan 30 dagen?

Retourzendingen na de periode van 30 dagen worden niet geaccepteerd. Als je denkt dat het artikel defect is, lees dan de onderstaande instructies.

Defecte artikelen
 

Voor artikelen die u via deze website heeft gekocht, betalen wij u graag tijdens transport beschadigde artikelen en/of artikelen met een fabrieksfout terug. Om de retour van een defect artikel te autoriseren, verzoeken wij u ons te contacteren..

Houd er rekening mee dat defecte artikelen die zonder goedkeuring naar ons magazijn worden terug gestuurd, niet worden vergoed.

Voor artikelen die in onze winkels of bij een detailhandelaar zijn gekocht, verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met het verkooppunt.

Terugbetalingen
 

De oorspronkelijke aankoopprijs van het product wordt terugbetaald via de eerder door jou gebruikte betaalwijze.

Houd er rekening mee dat we je verzendkosten alleen vergoeden wanneer je de gehele bestelling terugstuurt en de teruggestuurde artikelen voldoen aan ons retourbeleid. Als je niet de gehele bestelling terugstuurt, kunnen we de verzendkosten niet vergoeden.

Een vergoeding van de verzendkosten (indien van toepassing) blijft beperkt tot de kosten van onze goedkoopste verzendmethode. Dus als je kiest voor een expresse verzending, ontvang je alleen een vergoeding op basis van onze standaard verzendkosten.

  • Houd er rekening mee dat het ons na ontvangst van je pakket 5-10 werkdagen kost om je terugbetaling te verwerken en het bedrag over te maken naar de eerder door jou gebruikte betaalwijze.
  • Als je een artikel terugstuurt dat is aangeschaft met een geschenkkaart, dan ontvang je per e-mail een nieuwe geschenkkaart ter waarde van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • Als je een artikel terugstuurt dat je als geschenk hebt ontvangen, dan wordt de vergoeding overgemaakt naar de oorspronkelijke betaalwijze die voor de aankoop is gebruikt.
  • Houd er rekening mee dat wij je bestelling niet kunnen vergoeden als je de instructies voor retourzendingen niet correct opvolgt.
  • Online promotiekortingen worden toegepast en verdeeld over alle in aanmerking komende artikelen in je aankoop. Als je een deel van de aankoop terugstuurt, gaat een deel van de korting verloren.
Artikelen omruilen
 

New Balance ruilt geen artikelen om. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen voor een vervangend artikel. Onze voorraad verandert regelmatig en bepaalde maten en kleuren kunnen zijn uitverkocht.

  • Plaats een nieuwe bestelling online.
  • Volg de retourinstructies om het oorspronkelijke artikel terug te sturen en daarvoor een vergoeding te ontvangen.
Retourzending van NB1 artikelen
 

New Balance staat achter de kwaliteit van haar producten, die aan strenge kwaliteitscontroles worden onderworpen. Elke schoen wordt uitgebreid getest voordat deze op de markt komt.

Helaas kunnen we geen retourzendingen accepteren voor NB1 producten, omdat deze voor jou persoonlijk zijn gemaakt. Hoewel dit zelden gebeurt, is het mogelijk dat er een fout is opgetreden bij de productie van jouw persoonlijke schoenen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Winkelaankopen
 

Let op: Artikelen die zijn aangeschaft op newbalance.co.uk kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild bij New Balance-winkels of -retailers.

Retourneren van geschenken
 

Als je een product wilt terugsturen dat je als geschenk hebt ontvangen, dan wordt de vergoeding overgemaakt naar de oorspronkelijke betaalwijze (bijv. de creditcard) die voor de oorspronkelijke aankoop is gebruikt. Wanneer je een geschenk retourneert, moet je het ordernummer of de naam, het adres en het telefoonnummer van de koper vermelden om de verwerking van de retourzending mogelijk te maken.

Retourzending van gepersonaliseerde voetbalartikelen
 

Let op: Een tenue met de naam en het rugnummer van een speler wordt op maat gemaakt en kan daarom niet worden geretourneerd. Bedankt.

Mocht je nog vragen hebben over het terugsturen, omruilen of vergoeden van artikelen, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.